sâmbătă, 7 august 2010

Om


-Aaaaaaaaa….!Ce e hidosia asta?
-Tu.
-Lasa glumele astea proaste si spune-mi o data ce e asta.Nu am vazut asa ceva in viata mea!Ma sperie ingrozitor!
-Ti-am mai spus,dar fie nu auzi,fie nu vrei sa intelegi,fie iti place sa ti se spuna de mai multe ori...
-Lasa-ma cu discursul asta si spune-mi ce e fiinta asta!E un truc?E ceva din laborator?Ce e?Si ce treaba are cu mine?!Zi-mi o data!
-Nu e niciun truc.Esti tu.Iar eu ma aflu aici ca sa-ti raspund la intrebare.
-Ce intrebare?!
-Intrebarea ce ti-o pui frecvent in ultima perioada.Cine esti.
-Da omule,imi pun intrebarea asta,dar asta nu e un raspuns.Eu ma intreb cum sunt si tu vii si-mi arati asta?!?...Cum poti face asta?Crezi ca eu sunt proasta?
-Te rog,calmeaza-te.Eu doar iti arat ceea ce tu ai vrut sa vezi...
-Dar nu intelegi ca e absurd ?Tu imi arati un monstru...Imi arati serpi,sange,venin,smoala,noroi,mucegai;toate inchegate si imi zici ca sunt eu?!?...
-Da...
-Tu nu ma vezi?Uite-te la mine!Cum poti sa spui tu ca serpii aia se aseamana vreun pic cu frumosul meu par ?Uita-te!Cum ar putea vreodata fata mea sa aiba aspectul ala de noroi?!Tu nu vezi?Tu chiar nu realizezi ca asa ceva nu e posibil?Aia e o hidosenie.Eu,eu...sunt frumoasa.
-Nu te contrazic.Ambalajul e frumos...
-Ambalaj?!
-Imi cer scuze,corpul,exteriorul tau este frumos fara indoiala...
-Pai si atunci?!
-Pai eu nu iti arat ceea ce vezi deja.Stim amandoi ca esti frumoasa.Eu iti arat ceea ce tu si ceilalti nu puteti vedea.Iti arat interiorul.
-Cum...cum asa?Adica asa sunt eu?Noroi?Mucegai?Ce..ce e cu astea?Explica-mi.
-Nu plange.Asta nu trebuie sa ramana asa.Tu poti sa schimbi asta si iti voi spune cum.Dar mai intai lasa-ma sa-ti explic.Tu...de fapt nu numai tu.Toti oamenii au un suflet.Vine o data cu voi pe lumea asta.El o sa fie ca o harta a parcursului pe care-l aveti in lumea asta.O sa inregistreze tot ce faceti.Fiecare gest,vorba,gand.Reprezinta,pe scurt ceea ce sunteti voi ca om.E o intruchipare a trecutului si prezentului vostru.
-...ce legatura are..
-Lasa-ma sa-ti explic.Uite,spre exemplu pentru fiecare persoana pe care o invidiezi,pe care ai vrea sa o vezi avand probleme,iti patezi sufletul.Te umpli de venin.Rautatea urateste.Schimonoseste ceea ce ar trebui sa simbolizeze un chip frumos.Pentru fiecare vorba grea spusa pe nedrept sau nu,pentru fiecare minciuna te umpli de norori si mucegai,ce te sufoca,te inraiesc si te fac sa vezi doar defecte.Pe care simti nevoia sa le critici.Mandria ce-o porti in inima te-mbraca in smoala,te sugruma,te face sa simti doar ce ai tu.Doar ce-i al tau.Nu te lasa sa simti cum sunt si altii.Fiecare gand rau,dorinta a distruge aduce cu sine un manunchi de buruieni.
-...
-Pentru fiecare persoana pe care ai facut-o sa sufere,pentru fiecare picatura de ura adunata in tine nu facut decat sa dai nastere la serpi.Serpi ce se nasc din inima ta.Serpi ce te imping sa-i faci pe ceilalti sa sufere,te-mping sa-i ranesti.Ca astfel sa-i hranesti pe ei.
Vezi tu,toate astea se aduna,se strang acolo si cand vei muri tot ceea ce va ramane dupa o viata intreaga va fi o mana de gunoi,de serpi,de mucegai.
Intelegi de ce vezi ceea ce vezi?
-Da...spuneai la inceput ca asta nu trebuie sa ramana asa.Ca se poate schimba ceva.
-Da.Pentru fiecare boala exista un leac.Pentru mandrie,modestie.Pentru minciuna,adevar.
Pentru rautate,bunatate.Pentru ura,iubire.
-Pai nu inteleg.La ce ar ajuta?
-Daca tu nu mai minti,nu mai urasti,nu mai faci rau,nu mai au cum sa apara buruieni,smoala sau serpi.In timp se vor duce,vor  ramane ce-i drept in urma lor dare adanci marcate pe peretii sufletului,dar sa stii ca peste ele pot sa apara trandafiri.
-Adica trebuie sa ma schimb,ca sa nu mai arat asa?
-Da.Trebuie doar sa-ti doresti.
-Inca ceva...Hidosenia asta...e doar in mine.nu?Adica,cei din jurul meu nu o pot vedea?Ei ma vad doar pe mine asa cum sunt acum?
-Da...dar oricum ei simt...
-Lasa-ma acum!Daca asta nu se vede atunci nu vad de ce mi-as face probleme.Nu o sa mai vreau sa vad cum sunt;tu nu o sa mai apari;iar toata povestea asta o sa fie uitata.Poate ca nici nu e reala,poate ca e doar in imaginatia mea.E prea de tot...

                                                                                    *
-Cine naiba suna la ora asta?..Alo!...Da,mama!Dormeam.Nu,nu ma duc la birou azi....Pentru ca nu am dormit bine....Am avut un vis asa ciudat...iti povestesc alta data.Pa!
Se repezi in oglinda,unde o intampina aceeasi imagine superba.
-Cum ar putea fi asta o hidosenie??Vise de noapte....

Biete om naiv,daca ai stii tu cum sa privesti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu